Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Anna Sjödin - 5 augusti 2009 18:29

5 Aug:

Ut med de gamla å in med de nya. Japp jag å Natta tälta nu på de lyxiga sättet, vi ha nämligen köpt värsta fina madrasserna å de bästa av allt än så länge äre luft i dom :D De kommer att bli de bästa natten i natt iaf. Dom ä stora fluffiga å mjuka. I löööööve min madrass :P

Ja va ha vi gjort mer idag sen vi va på donken å stal. De blev iaf ingen strand när vi kom tillbaka från Falkenberg hade ju solen gått i moln å himmelen va alldeles vit. Så ist för att sola så försökte vi fixa datorn. Vilket inte gick nå bra alls. Men de knepiga ä att vi ha ju internet för vi kommer ut på msn å spotyfi men vi kommer inte ut på nån sida på explorer, mkt märkligt. Även att vi ha gjort allt möjligt, så just nu återstå bara att formatera om skiten. Så ikväll ska Natta få lägga över alla mina bilder på en skiva å sen så ska hon med guidning i fonen formatera om datorn min. Hoppas de kommer att gå bättre efter de. Så imorn kanske vi kan börja blogga på egen hand :P


Men imorn händer iaf följande:

1. Vi vaknar tar ner tältet å packa blien. Checka ut.

2. Vi åker på Gekås Ullared inhandla de sista.

3. Börja bege oss till gbg. Där vi för övrigt ha fixa gratis boende :D Så vi få se hur länge vi ska stanna där. Vi ha även fått veta att Madonna ska spela i gbg till helgen. Så himla tur att vi ha boende för de ha ju antagligen inte funnits nå vandrarhem ledigt i hela gbg. Men åter till Madonna vi fundera på att kanske gå dit å se om de ä nån som säljer biljetter utanför. Men då ha ja bara dessa funderinger: Äre riktiga biljetter dom säljer? Å för att få de billigast möjligen så äre nog bäst om man vänta till de ha gått några låter, å sen köpa en biljett. MEN släpper dom in folk efter att konserten ha börjat? Å sen ä ju frågan finns de kvar biljetter att köpa utanför efter de att konserten ha börja. Mmm spännande spännande. Fast de ä ju ingen brådis att bestämma de. För de kan vi ju göra imorn när vi ha kommit fram till Ph, som vi ska bo hos.


Nä hörre ni, ni maten fixar sig inte av sig själv kanske bäst att börja med den. Jag å Natta ska typ nämligen leva på nudlar till middag. Fast vi lyxar på åsså å käka lunch ute nånstans. Men till middag idag då blir de så klart nudla å Uncle Bens Tikka Masala sås. Ungefär lika som igår å dagen innan fast då vare Uncle bens söt sura sås. Men de ä ju huvudsaken de ä gott ju, å de äre.

Här koka ja nudlarna


Så här goo se maten ut när de ä färdigt


Tjo Tjo så länge. Få se om jag kan blogga själv imorn nurå. Peace out!


// Anna

Av Anna Sjödin - 5 augusti 2009 14:16

Hej Hej tyvärr så ha min dator börja krångla, IGEN! Ovanligt, NEJ! Men vi gö allt för att lösa de. Men här kommer idag å gårdagen iaf. MEn tyvärr inga bilder

4 Aug:
Idag när vi lämnade Avesta där vi hade tältat för natten så åkte vi emot Örebro. Vi tänkte att vi skulle lunch där. Sagt och gjort vi åkte till Örebro. Vi kom till nån stad som vi först trodde va Örebro. Men vi vågade inte fråga nån direkt, hehe snacka om pinsamt: “Hej är vi i Örebro?”. Men vi parkerade bilen å börja traska runt å överallt stod de “Vasatorget”, “Vasaslottet” å mer grejor som började på vasa, så vi fick oss en funderare där ett tag om vi verkligen va i Örebro eller inte. Men så såg vi på en dörr att de stod Örebros rådhus å när vi skulle tillbaka till bilen så såg på en vägg med stora bokstäver ÖREBRO. Ja men dåså då hade vi ju hitta rätt iaf :P

I örebro


Men väl i Örebro nurå så shoppade natta de första kläderna, vi knäppte kort på många statyer å ett slott å lite andra coola grejor. Vi köpte myggmedel :D BRA! Sen käkade vi lunch på Pizzeria Elvis :P å dom hade fulla taket med bilder på bl.a Elvis, James Dean, Marlyn Monroe å lite annat folk. Jag beställde iaf en ost och skink sallad med ananas ist för lök åsså ville jag ha Rhode Island ist för vitlök. Men när jag fick den så saknades både osten å ananasen å jag hade fått Vitlök. Men men de ordnade upp sig ändå efter att jag hade sagt till. Huvudsaken var att jag inte fick nå lök på den, då hade jag kanske dött, å de ä inte bra.
Jo när vi körde av till Örebro så hamnade vi i Vivalla där Svensson, Svensson gänget bor :P Men vi såg ingen brevbärare.

Där Natta shoppade de första kläderna 


Ja försöker smälta in bland statyerna :P

Natta å ett stort slott

 

En lite små cool skylt

Jag på pizzeria Elvis.


Efter de satt vi i väg mot Ullared, å vi är snart där. Men vi hinner nog tyvärr inte till 8 då dom stänger. Vi som skulle köpa nya madrasser. De få väl bli en natt till på madrasserna från helvete. Få se om man bli lika stel imorn när vi ska shoppa på Ullared :P Wii de ska bli jätte skojigt :D:D:D Jag ha ju aldrig vart där förut. Å vi ska nog stanna på Ullareds camping i 2 dagar å nätter, för vi ska shoppa mkt. Å på torsdag eftermiddag så ska vi bege oss till GB där vi ska stanna överhelgen å parta till de lite. Få se om vi skämmer bort oss med å ta in på vandrar hem då :P Hehe få se om vi ha nå pengar kvar efter Ullared.

// Anna

Ps. vi såg en älg på väg 156 precis utanför Svenljunga. Tänkte om ni ville veta ds.



5 Aug:
Men hallå!!! Vi var i på Gekås Ullared 2 min i 8 igår kväll å Natta släppte av mej å jag löpte till enten men skit vakten låste dörrarna mitt framför näsan på mej, NOLLA!!! Så vi fick inga madrasser igår.


Idag så vaknade vi i ett tält som omvandlats till en bastu, mkt jobbigt å varmt. Men vi ska inte klaga nu heller vi ha fin fint väder idag, här i Ullared.
Iaf nurå så ha vi vart på Gekås Ullared å shoppat. Vi var där ungefär i 3h å han man mkt shopping, men billigt. Jag tänker iaf inte skriva hur mkt jag ha shoppa upp :P´. Imorn ska vi tillbaka å gå lite till, vi hann inte gå på hela affären idag. Eller vi skulle ha hunnit men vi blev lite less. Hehe åsså glömde vi handla de viktigaste idag, nya madrasser. Jaja vi ska tillbaka lite senare ikväll å inhandla de för inte en natt till på dom madrasserna som vi ha nu.

Vårt fina tält, på gekås camping.

 

Jag i tältet

 

Natta i tältet


Men nu så ha vi nyss vart i Falkenberg å käka på donken, vi åkte 2,5mil bara för att vi vill ha donken. Mmm vissa skulle nog säga att de va tokigt, när man ha matställen överallt i Ullared bara ett stenkast bort. Men vill man ha donken så vill man, så äre bara.
Men medans vi va där passade vi på att stjäla lite nödvändiga grejor som: salt, pappar, socker å sen snodde vi lite sugrör å pinnar man rör om i kaffet med också de gick av bara farten fast vi inte direkt behöver de :P Så nu ä nattas väska full av de grejorna medans ja fick ta hennes plånbok å mobbe bara för att hon skulle få plats med mer grejor. :D
Nu ska vi iaf försöka hitta nån strand som ska finnas på campingen å bara lägga oss där å sola å chilla lite. Ska bli skönt med lite “riktig” semester.
Vi ska även försöka få till datorn ikväll så vi kan börja blogga på riktigt, men tills de så ska vi försöka hitta nån som kan lägga ut de som vi skriver i word ist.

Nu ä stranden nära. Tjo Tjo.

// Anna

Presentation

Omröstning

Verka vi ha roligt på våran Road Trip. Skulle du vilja ha vart med oss?
 Jaa själv klart!
 Nää ni verka dö trista
 Nää tycker inte om att åka bil
 Jag hade hängt med om jag inte va tvungen att jobba :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards