Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Krångel med Datorn :/

Av Anna Sjödin - 5 augusti 2009 14:16

Hej Hej tyvärr så ha min dator börja krångla, IGEN! Ovanligt, NEJ! Men vi gö allt för att lösa de. Men här kommer idag å gårdagen iaf. MEn tyvärr inga bilder

4 Aug:
Idag när vi lämnade Avesta där vi hade tältat för natten så åkte vi emot Örebro. Vi tänkte att vi skulle lunch där. Sagt och gjort vi åkte till Örebro. Vi kom till nån stad som vi först trodde va Örebro. Men vi vågade inte fråga nån direkt, hehe snacka om pinsamt: “Hej är vi i Örebro?”. Men vi parkerade bilen å börja traska runt å överallt stod de “Vasatorget”, “Vasaslottet” å mer grejor som började på vasa, så vi fick oss en funderare där ett tag om vi verkligen va i Örebro eller inte. Men så såg vi på en dörr att de stod Örebros rådhus å när vi skulle tillbaka till bilen så såg på en vägg med stora bokstäver ÖREBRO. Ja men dåså då hade vi ju hitta rätt iaf :P

I örebro


Men väl i Örebro nurå så shoppade natta de första kläderna, vi knäppte kort på många statyer å ett slott å lite andra coola grejor. Vi köpte myggmedel :D BRA! Sen käkade vi lunch på Pizzeria Elvis :P å dom hade fulla taket med bilder på bl.a Elvis, James Dean, Marlyn Monroe å lite annat folk. Jag beställde iaf en ost och skink sallad med ananas ist för lök åsså ville jag ha Rhode Island ist för vitlök. Men när jag fick den så saknades både osten å ananasen å jag hade fått Vitlök. Men men de ordnade upp sig ändå efter att jag hade sagt till. Huvudsaken var att jag inte fick nå lök på den, då hade jag kanske dött, å de ä inte bra.
Jo när vi körde av till Örebro så hamnade vi i Vivalla där Svensson, Svensson gänget bor :P Men vi såg ingen brevbärare.

Där Natta shoppade de första kläderna 


Ja försöker smälta in bland statyerna :P

Natta å ett stort slott

 

En lite små cool skylt

Jag på pizzeria Elvis.


Efter de satt vi i väg mot Ullared, å vi är snart där. Men vi hinner nog tyvärr inte till 8 då dom stänger. Vi som skulle köpa nya madrasser. De få väl bli en natt till på madrasserna från helvete. Få se om man bli lika stel imorn när vi ska shoppa på Ullared :P Wii de ska bli jätte skojigt :D:D:D Jag ha ju aldrig vart där förut. Å vi ska nog stanna på Ullareds camping i 2 dagar å nätter, för vi ska shoppa mkt. Å på torsdag eftermiddag så ska vi bege oss till GB där vi ska stanna överhelgen å parta till de lite. Få se om vi skämmer bort oss med å ta in på vandrar hem då :P Hehe få se om vi ha nå pengar kvar efter Ullared.

// Anna

Ps. vi såg en älg på väg 156 precis utanför Svenljunga. Tänkte om ni ville veta ds.



5 Aug:
Men hallå!!! Vi var i på Gekås Ullared 2 min i 8 igår kväll å Natta släppte av mej å jag löpte till enten men skit vakten låste dörrarna mitt framför näsan på mej, NOLLA!!! Så vi fick inga madrasser igår.


Idag så vaknade vi i ett tält som omvandlats till en bastu, mkt jobbigt å varmt. Men vi ska inte klaga nu heller vi ha fin fint väder idag, här i Ullared.
Iaf nurå så ha vi vart på Gekås Ullared å shoppat. Vi var där ungefär i 3h å han man mkt shopping, men billigt. Jag tänker iaf inte skriva hur mkt jag ha shoppa upp :P´. Imorn ska vi tillbaka å gå lite till, vi hann inte gå på hela affären idag. Eller vi skulle ha hunnit men vi blev lite less. Hehe åsså glömde vi handla de viktigaste idag, nya madrasser. Jaja vi ska tillbaka lite senare ikväll å inhandla de för inte en natt till på dom madrasserna som vi ha nu.

Vårt fina tält, på gekås camping.

 

Jag i tältet

 

Natta i tältet


Men nu så ha vi nyss vart i Falkenberg å käka på donken, vi åkte 2,5mil bara för att vi vill ha donken. Mmm vissa skulle nog säga att de va tokigt, när man ha matställen överallt i Ullared bara ett stenkast bort. Men vill man ha donken så vill man, så äre bara.
Men medans vi va där passade vi på att stjäla lite nödvändiga grejor som: salt, pappar, socker å sen snodde vi lite sugrör å pinnar man rör om i kaffet med också de gick av bara farten fast vi inte direkt behöver de :P Så nu ä nattas väska full av de grejorna medans ja fick ta hennes plånbok å mobbe bara för att hon skulle få plats med mer grejor. :D
Nu ska vi iaf försöka hitta nån strand som ska finnas på campingen å bara lägga oss där å sola å chilla lite. Ska bli skönt med lite “riktig” semester.
Vi ska även försöka få till datorn ikväll så vi kan börja blogga på riktigt, men tills de så ska vi försöka hitta nån som kan lägga ut de som vi skriver i word ist.

Nu ä stranden nära. Tjo Tjo.

// Anna

 
 
Ingen bild

Steffi

7 augusti 2009 18:35

Jaså ni såg Örebro slott :P Jag jobbade med det förut i skolan. Var ni inne i det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Sjödin - 13 augusti 2009 14:18

De ä ganska fint väder här där vi ä just nu fast de blåser lite kallt. Så de blev grillning idag :D Vi svängade in på CityGross i Gävle å sen åkte vi till gävle-bro rastplats. Vi grillade kött å till de käkade vi aioli potatis sallad. Vi hade dessuto...

Av Anna Sjödin - 13 augusti 2009 11:19

  Här kommer 2 bilder ifrån gårdagen:       Anna vid "minnesstenarna" av estonia offren     Ja nu sitter vi i bilen och har precis lämnat åkersberga och är på väg hemmåt. Och under denna färd hem så ska vi stanna på nått ställe och grilla, vi slår p...

Av Anna Sjödin - 12 augusti 2009 20:58

Nu ska här ätas godis :D I stora lass :P Å vi ska dricka powerking å bli socker höga :P   Så tack å go natt!!   // Anna ...

Av Anna Sjödin - 12 augusti 2009 19:13

Idag nurå så vaknade vi så utvilade av en mkt härlig natts  sömn =) Efter att vi hade dragit oss upp ur sängen så tog vi bilen till Vasa museet där vi gick på Titanic utställningen. De va väldigt mkt att se på å man fick en audioguidning. Jag tyckte ...

Av Anna Sjödin - 11 augusti 2009 20:06

Nu är vi i stockholm hos Nattas farmor å farfar. Mkt snällt att vi fick sova här i natt. Å vi sover även i en säng :D Guu så skönt. Fösta gången vi sover i en säng på över en vecka. Skönt skönt skönt :D:D:D. Ni anar inte va trött vi är heller. Jag ia...

Presentation

Omröstning

Verka vi ha roligt på våran Road Trip. Skulle du vilja ha vart med oss?
 Jaa själv klart!
 Nää ni verka dö trista
 Nää tycker inte om att åka bil
 Jag hade hängt med om jag inte va tvungen att jobba :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards