Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Anna Sjödin - 3 augusti 2009 21:41

 


Japp vi ha gjort de. Check! en grej på lista är av klarat :D Vi ha sett dala hästen, å de ä bara första dan. Imponerande, fortsätter vi i den här farten så kanske vi ä klar om en vecka. HA näää inte en chans då hitta vi nog nya turistiga grejor att göra :P. Men jag tyckar iaf att vi ha hunnit med myckt för att vara första dan. Vi ha sett Söderhamn, Karl Larsson gården och sett Dalahästen. Ja du vi ha lega i som första dag.

Imorn blir de nog lungnare. Vi ska nämligen börja bege oss till Ullarde imorn å på vägen ska vi stanna till i Gränna tror jag, om vi hitta dit vill säga :P


Just nu så ligger vi i tältet. Japp ni läste rätt ni som tvivlade på att vi skulle sova i tält (de kommer bild bevis). Jag å Natta lyckades slå upp tältet helt utan beskrivning oxå för de fanns ingen sån med. Men de gick ju ändå, måste säga att vi ä lite grymma :D.

Till middag idag så ha vi använt oss av de lilla t-sprit köket (fast vi använder t-röd, vet inte va de ä fär skillnad. De funkade iaf med de). Vi kokade nudlar åsså sen tillsatte vi nån söt sur sås av uncel Ben. De blev faktiskt hur gott som helst. Men nått vi måste köpa imorn märkte vi nu idag/kväll är MYGGMEDEL, shit va dom ä på en åsså blir de jätte stora knölar efter att dom ha bitit en. Kanske ska börja käka allergi medicinen bara för att dom ska sluta bita än.


Här ha vi början...

...så här såg de ut när vi va klar =) Fint va??


Ja jag nu är vi trötta efter dagens alla bravader så nu slockan vi nog säkert när som helst. Men innan vi gö de måste vi båda blåsa upp madrasserna lite för de är hål i dom. Men men man somna mjukt iaf, kanske lite värre när man vakna :P


Natti Natti


// Anna

Av Anna Sjödin - 3 augusti 2009 18:18

Hahaha måste bara berätta att jag nyss fick släppa allt jag höll på med å slänga mej på kartan för vi ska nu åka mot Avesta å de ä väg 70 men så innan rondellen va de 2 väg 70, knepigt. Men de blev ett eller två extra varv i rondellen innan vi hittade vilken väg 70 vi skulle ta å jag tror nog vi ä på rätt väg nu :P. De återstå ju å se ;D.

Nej! Vi ä inte i bollnäs. Vi åkte igenom å såg de fina kreaktionen i blommor å va tvungen att stanna å knäppa kort på den.


Men senast sa ja ju att vi va på väg mot Dalahästen i Avesta å de ä vi fortfarande. De blev en lite avstickare, vi kände för att stanna på nått turist ställe å de blev Karl Larssons gård i Sundborn, Falun. Men vi betalde inte in oss i han hus. De skulle ha kosta 100 spänn för att gå in i en lite stuga med 2-3 tavlor på väggen, glöm de. Vi smög omkring utanför ist å tog lite kort å dom kommer här.

Natta å "Kalles" hus.

Jag å "Kalles" hus.

Jag på g in i nått slags museéum. Men de va mest bara buska.

Natta i en gunga som fanns i de här museéumet.


Nu ska ja kolla upp va de kosta att sova på dalahästens camping. Få se om vi sover där eller om vi hitta nå annat. Ha de så länge. Tjo Tjo!


// Anna



P.s Hahaha nu tog vi några varv i en rondell igen bara för att ta kort på en staty som va mitt i rondellen. Men de fanns inge batteri i kameran. Så den fina statyn få endast skådas av nattas å mina ögen, tyvärr. D.s

Av Anna Sjödin - 3 augusti 2009 16:17

 

Vi stannade nyss i Söderhamn, som ni kanske ser :P. Vi gjorde de bara för att vi vill se hur de ser ut där å äta mjuk glass. Glassen va mkt god, om de va nån som undrade.

Iaf när vi skulle svänga av till Söderhamn så missade vi, eller jag avfarten. Typiskt den första avfarten vi ska ta på dessa 2 veckor missade vi. Men men vi tog nästa å lyckades hitta till söderhamn iaf, tur de.

Men nu ha vi iaf bestäm någolunda hur vi ska fara. Vi är iaf just nu på väg 50, vi ska nämligen till dalaran å titta på Dala hästen å vi lär ha våran första övernattning där oxå. Vi ska alldeles strax kika vart de ska bli, men nånstan i närheten av dalahästen om de finns nått iaf. Efter de bär de nog av till Ullared i ca 2 dagara sen upp till GB eftresom vi vill ju helst vara där medans de ä helg, så man kan parta lite :P. Sen få vi väl se vart vi känner för att åka.


Här kommer några bilder iaf på oss från Söderhamn.

Jag i en blommig park

Natta i den blommiga parken

Jag ska putta ner bollen :P

De gick inte för mej så natta får försöka ist :D


Nä nu ska jag försöka hitta nå ställe i Avesta där man kan tälta å fortsätta popa Brittan :P Höres nått Tjo så länge


// Anna

Av Anna Sjödin - 3 augusti 2009 13:22


Eftersom datorn krånglade igår så kommer rutten nu ist.

Den är inte fullständig eller i ordning, och med vissa reservationer och ändringar. 


Klockan 10 började våran resa från Timrå, och vårat första stop  var i Birsta. Där vi skulle köpa batterier och vi åt även lunch där, därefter så for vi till en massa affärer för å leta efter 2 sladdar vilken dom inte fanns nånstans. Men på Clas Ohlsson i stan fanns den eftertraktade kabel till datorn så att vi kan hålla er uppdaterade! dock så saknas fortfarande Annas mobilladdare men de löser vi under färdens gång.


Dessa ställen ska vi besöka:

  • Kålmården
  • Gekås ullared
  • Liseberg
  • Dalahästen
  • Vassa museét ( Titanic utställning)
  • Naturhistoriska museét (Gbg)

Dessa ställer är ett kanske:

  • Österlen
  • Åhus
  • Götakanal
  • Rix fm festival: Växsjö 7 aug eller Gbg den 16 aug

OBS!! Bilder kommer senare / Nathali

Presentation

Omröstning

Verka vi ha roligt på våran Road Trip. Skulle du vilja ha vart med oss?
 Jaa själv klart!
 Nää ni verka dö trista
 Nää tycker inte om att åka bil
 Jag hade hängt med om jag inte va tvungen att jobba :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards