Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Liseberg

Av Anna Sjödin - 9 augusti 2009 20:03

J

Anna vi ingången 


Ja idag har vi ju vare på Liseberg, det var lagomt mkt folk där. Kan ju bero på vädret eftersom det regnade lite i mellanåt, men de gjorde inte så mkt vi hade kul endå =). Och för första gången i mitt liv så har jag åkt bergådalbanan!! å en massa andra karuseller Anna skulle dra me mig på. Men måste erkänna att det var lite roligt att åka också inte så pass läskigt som ja trodde att det skulle vara. Så de blir nog fler karuseller i mitt liv skulle ja tro =P.


 

Jag efter vi hade åkt kanonen


Anna var lite besviken över de få popcorn och sockervadd stånden dom hade.. Det fanns endast ett stånd där man kunde köpa sockervadd och innan vi hittade de stället, de tog sin lilla tid kan ja ju säga.

 

Men vi hittade till slut..


Och vi gick ju även in på spökhuset, men de var inte så skrämande som vi först trodde.. Så det var ju lite av känslan Been there done that.. Och den sista karusellen Flum ride var nog den roligaste iaf och vi blev inte så blöta som vi trodde att vi skulle bli (vilket var bra).


Detta kort knäppte Anna när vi åkte Släng gungan, och vi blev tillsagda att ta bort lösa föremål, men som ni ser fick vi en ganska bra bild iaf =).


Och nu så kör vi på E6/E20 på väg mot Helsingborg för att sedan åka över till Helsingör (Danmark), så vi stannar nog på vägen för å slå upp vårat tält och stanna för natten.


/Nathali

 
 
Ingen bild

Angoo

9 augusti 2009 21:28

Nämen se där jaah, lillfröken vågade åka till slut :) Vad sa jag? Jo, att spökhuset SUGER.."been there done that" lilla coolingarna!! Hoppas anna inte fick någon sockerkick när hon åt sockervadd, tänkte bara hur hon blir när hon dricker Powerking!!Hbg e fiiint d..Finns en superfiin strand på Råå, osäker om nudiststranden är där, men d märker ni väl =) Och sen måste ni till knutpunkten för att ta båtarna till helsingör! Supa supa supa supa!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Sjödin - 13 augusti 2009 14:18

De ä ganska fint väder här där vi ä just nu fast de blåser lite kallt. Så de blev grillning idag :D Vi svängade in på CityGross i Gävle å sen åkte vi till gävle-bro rastplats. Vi grillade kött å till de käkade vi aioli potatis sallad. Vi hade dessuto...

Av Anna Sjödin - 13 augusti 2009 11:19

  Här kommer 2 bilder ifrån gårdagen:       Anna vid "minnesstenarna" av estonia offren     Ja nu sitter vi i bilen och har precis lämnat åkersberga och är på väg hemmåt. Och under denna färd hem så ska vi stanna på nått ställe och grilla, vi slår p...

Av Anna Sjödin - 12 augusti 2009 20:58

Nu ska här ätas godis :D I stora lass :P Å vi ska dricka powerking å bli socker höga :P   Så tack å go natt!!   // Anna ...

Av Anna Sjödin - 12 augusti 2009 19:13

Idag nurå så vaknade vi så utvilade av en mkt härlig natts  sömn =) Efter att vi hade dragit oss upp ur sängen så tog vi bilen till Vasa museet där vi gick på Titanic utställningen. De va väldigt mkt att se på å man fick en audioguidning. Jag tyckte ...

Av Anna Sjödin - 11 augusti 2009 20:06

Nu är vi i stockholm hos Nattas farmor å farfar. Mkt snällt att vi fick sova här i natt. Å vi sover även i en säng :D Guu så skönt. Fösta gången vi sover i en säng på över en vecka. Skönt skönt skönt :D:D:D. Ni anar inte va trött vi är heller. Jag ia...

Presentation

Omröstning

Verka vi ha roligt på våran Road Trip. Skulle du vilja ha vart med oss?
 Jaa själv klart!
 Nää ni verka dö trista
 Nää tycker inte om att åka bil
 Jag hade hängt med om jag inte va tvungen att jobba :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards